пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua
alhorytm vyrishennya pedahohichnykh problem

Алгоритм вирішення педагогічних проблем

Педагогічна діяльність насичена різними напруженими ситуаціями і різноманітними чинниками, які несуть в собі потенційну можливість підвищеного емоційного реагування. Сутність будь-якої педагогічної ситуації полягає в наявності в ній протиріч, їх розвитку й розв’язання. Тому будь-яка ситуація по суті є проблемною.

Гострі й конфліктні педагогічні ситуації виникають не тільки в учителів-початківців, вони трапляються й у досить досвідчених педагогів. Такі конфлікти розкривають психологічні процеси у взаєминах викладачів і учнів, педагогічного й учнівського колективів. Результат конфлікту досить часто залежить від того, наскільки швидко викладач відреагував на перші сигнали учнів.

У будь-якій гострій типовій педагогічній ситуації кожен викладач поводиться по-своєму. Звісно ж, усі намагаються запобігти конфліктним ситуаціям. У багатьох педагогів навіть вироблені свої «рецепти» профілактики подібних ситуацій, гідного виходу із них.

Пропоную вашій увазі, шановні викладачі, алгоритм вирішення педагогічних проблем.

  1. Зберіть і запишіть інформацію (уявіть, що збираєте її не для себе — такий прийом стримує емоції та примушує діяти розумно).
  2. Чітко визначте проблему.
  3. Сформулюйте ситуацію (проблема, її учасники; стежте за змінами в ситуації, бо вони можуть змінити і навіть стимулювати проблему).
  4. Зрозумійте причину.
  5. Зберіть інформацію про учасників педагогічної проблеми (кого це стосується? У кого які ролі?)
  6. Чітко уявіть кінцеву мету (чого бажаєте в результаті ви та інші?)
  7. Розберіться, чи потрібна допомога (підтримка).
  8. Визначтесь із прийнятною для вас тактикою і технікою дій.
  9. Обміркуйте якомога більше варіантів розв’язання ситуації.
  10. Проаналізуйте всі варіанти поліпшення ситуації (плюси, мінуси).
  11. Оберіть основний варіант.
  12. Оберіть запасні варіанти.
  13. Уявіть найгірший результат, який може бути за умови невдачі в усіх варіантах.
  14. Обравши основний шлях розв’язання проблеми, забудьте про всі інші.
  15. Складіть план дій (з термінами).
  16. Заохочуйте, мотивуйте, налаштовуйте себе.
  17. Починайте рішуче діяти за планом.
  18. Перевіряйте правильність дій (щоб за потреби змінити їх тактику або техніку).
  19. Пам’ятайте, що маєте справу з особистостями.
  20. Поважайте свої і чужі дії.

Бажаю, щоб непорозумінь в вашій роботі було якомога менше.

Відкритий позаурочний захід у формі пізнавальної гри «Розумники-розумниці»
Попередній пост
Година спілкування з елементами тренінгу «Ефективне спілкування»
Наступний пост