пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua

Рекомендації для викладачів щодо організації навчально-виховного процесу у проблемних групах

Щоб попередити порушення дисципліни і конструктивно реагувати на них необхідно створити умови для підвищення якості знань учнів та їх самоповаги.

Для цього доцільно.
— Змінити методи навчання так, щоб кожен учень зміг досягти успіху.
— Надати можливість учням повторного вивчення матеріалу (для кожного скласти програму усунення прогалин у знаннях, самостійного вивчення і здачі невеликими порціями навчального матеріалу).
— Організувати роботу у парах: успішний і невстигаючий учень.
— Організувати консультації з навчальних дисциплін.
Необхідно акцентувати увагу на поведінці і вчинках учнів, а не на їх особистості. Для цього треба:
— Пояснити учневі (індивідуально), чому його вчинок неправильний, уникаючи таких слів як «безглуздо», «неправильно», «погано» тощо.
— Обговорюючи вчинок учня, говорити тільки про те, що сталося, не узагальнювати, не наклеювати ярликів: «Ти так завжди…».
— Контролювати свої негативні емоції, позбавити «проблемного» учня бажаної для нього реакції. Наприклад, гнів — це саме те, чого домагається учень, який прагне влади, мстивому учневі необхідні страх і безпомічність.
— Готувати підґрунтя для подальшої взаємодії. Зосередитися на справі, а не на самозахисті.
Запобігати підсиленню напруження ситуації, демонструвати неагресивну поведінку:
— Не використовувати принизливі жести і вислови на адресу учнів, сарказм.
— Не порівнювати учнів одне з одним, не втягувати у конфлікт інших підлітків.
— Не давити, не наполягати жорстко і не аргументовано на власній правоті.
— Не обговорювати ситуацію у стані збудження. Необхідно дати заспокоїтися собі й учневі.
— Проводити час від часу проблемні дискусії про порушення поведінки, щоб пояснити, що є проблемним в окремих ситуаціях, а що — ні.
— Не роботи «з мухи слона», не самостверджуватися за рахунок учня.
— Не дозволяти спалахів агресії, таких як крик, звинувачення, приниження, сварка.
— Спостерігати за взаємостосунками учнів.
Встановити єдині правила. Для цього важливо:
— Визначити правила разом з учнями.
— Обговорити їх і скласти угоду з учнями.
— Контролювати виконання правил.
— Застосовувати санкції при їх недодержанні.
— Застосовувати впевнений стиль поведінки при вимозі додержання правил (говорити спокійним впевненим тоном, дивитися в очі, не піддаватися на провокації і суперечки щодо справедливості правил)

День без конфлікту
Попередній пост
Репродуктивне здоров’я підлітків — впевненість у завтрашньому дні
Наступний пост