пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua
Vseukrayinsʹkyy tyzhdenʹ prava

Всеукраїнський тиждень права 2018

10 грудня в ДНЗ «Херсонське вище професійне комерційне училище» стартував Всеукраїнський тиждень права — щорічна система заходів, що мають на меті підвищення загального рівня правової культури, превентивного виховання, попередження правопорушень серед учнівської молоді; підвищення обізнаності студентів щодо міжнародних стандартів прав людини та механізмів їх реалізації та захисту, а також запобігання дискримінації та насильству в навчальному закладі.

Тематика заходів Всеукраїнського тижня права в училищі визначалась відповідно до Указу Президента України від 08 грудня 2008 року № 1149 «Про Всеукраїнський тиждень права», Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права» від 26 вересня 2018 року № 681, на виконання Плану заходів з проведення у Херсонській області в 2018 році Всеукраїнського тижня права, затвердженого головою обласної державної адміністрації А. Гордєєвим 16 листопада 2018 року № 32/12 та згідно загальноучилищного плану.

10 грудня відбулась зустріч зі спеціалістами відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції в Херсонській області, яка проходила під гаслом «Стоп насилля!». Гості училища розповіли про новий закон Верховної Ради проти домашнього насильства, про нове визначення поняття «домашнє насильство», хто визнається «постраждалим» та «кривдником», куди звертатися жертвам або свідкам жорстокого ставлення у сім′ї, які запобіжні заходи може застосувати виконавча влада до кривдника, та які види та характер відповідальності буде нести кривдник, згідно з новим законом, та на яку компенсацію може розраховувати постраждалий. Спеціалісти, також, розповіли, що потерпілі від такої ситуації мають право користуватися безоплатними послугами адвокатів Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а за подання таких заяв до суду — судовий збір не сплачується.

Студенти уважно вивчали інформацію з матеріалів, розданих юристами та задавали свої питання щодо роботи гарячих ліній та процедури допомоги.

Наприкінці лекції студенти дійшли висновку, що найстрашніше, що може статися у родині — це насилля, яке безповоротно руйнує домашній затишок, людські відносини один між одним, а в глобальному плані — ще й гальмує розвиток українського суспільства і людства загалом, адже у прогресивному світі немає місця для насильства та жорстокості.

11 грудня відбулась бесіда з працівниками Управління патрульної служби в Херсонській області з теми «Що таке права людини» та «Особливості юридичної відповідальності неповнолітніх». Вході зустрічі працівники поліції роз’яснювали значення поняття «права людини», «свободи», «громадський порядок», «громадські місця». Були продемонстровані основні правові документи, які закріплюють права людини (Конституція України, Загальна декларація прав людини, Декларація прав дитини, Кримінальний кодекс України тощо). Студенти задавали велику кількість запитань щодо правил поведінки в громадських місцях та на території навчального закладу, особливостей поведінки під час воєнного стану, відповідальність за паління.

Також був переглянутий та обговорений відеоролик «Права людини та права дитини в Україні».

13 грудня члени гуртку громадянської освіти «Социс» прийняли участь в конкурсі студентських творів-есе з теми «Права людини крізь призму сучасності». В творах молодь висловлювала думки щодо появи четвертого покоління прав людини, щодо конфлікту традиційної української та християнської моралі та таких сучасних прав, як право на евтаназію, штучне запліднення, зміну статі, одностатеві шлюби, тощо. Також були розкриті такі поняття як демократія, толерантність, комунікація, конфлікт, соціум, правова держава.

Традиційним став Всеукраїнський урок «Права людини», який в цьому році присвячений 70 річчю прийняття Загальної декларації прав людини, яка була прийнята 10 грудня 1948 року Генеральною Асамблеєю Організації Об′єднаних Націй. Мета уроку: підвищити обізнаність підлітків в сфері прав людини, їх ролі в житті кожної людини; розкрити поняття «права людини», «природнє право»; надати інформацію про основні положення Загальної декларації прав людини; ознайомити учнів з конституційними правами та свободами людина і громадянина, їх класифікацією; пояснити значення прав та свобод людини і громадянина та їх захист в Україні; сформулювати вміння визначати різні види прав людини, розвинути в учнів вміння аналізувати і узагальнювати інформацію, отриману різними способами (візуальну, аудіальну); удосконалити навички роботи з юридичними документами; розвинути образне мислення, комунікативні навички: культуру мовлення, вміння вести діалог, висловлювати власну думку, робити висновки; використовуючи структурно-логічні схеми; сформувати громадянські компетентності; виховувати повагу до прав людини; почуття громадянської та національної гідності та розуміння власної причетності до світових конституційних та демократичних процесів; виховати культуру спілкування, толерантне ставлення до позиції іншого; почуття патріотизму; підвищити рівень правової культури учнівської молоді.

В групах молодших спеціалістів була проведена виховна година з теми «Бабин Яр — символ найбільшого порушення прав людини в історії людства». В ході даного заходу була реалізована мета: проаналізувати причини знищення єврейського та циганського народів в Бабиному Яру; засвоїти значення термінів «тоталітаризм», «холокост», «нацизм», «геноцид», «ксенофобія», «гідність»; розвинути вміння працювати з додатковою літературою та Інтернетом, виконувати пошуково-дослідницьку роботу, виступати перед аудиторією, дотримуватися культури мовлення; збирати та аналізувати правові та історичні документи; виховати почуття громадянської та національної гідності та розуміння власної причетності до світової історії; почуття патріотизму; культури міжнаціональних відносин у суспільстві; непримиренність до насильства; повагу до прав і свобод людини; толерантність; почуття патріотизму; підвищити рівень правової культури учнівської молоді; усвідомлювати рівні можливості, національні та гендерні проблеми.

14 грудня знову до ХВПКУ завітали спеціалісти Головного територіального управління юстиції в Херсонській області з тренінгом на тему «Стоп булінг!». В ході спілкування студенти дізналися що таке булінг та які є способи боротьби з цим антисоціальним явищем. Під час експерименту з яблуками підлітки змогли на власні очі переконатися, як саме образливі слова та дії можуть впливати на людей. Під час тренінгу студенти навчилися відрізняти дружній жарт від цькування та почули, як правильно реагувати на образи.

Також молодь активно спілкувалась зі спеціалістом органу пробації — органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері пробації. Студенти дізналися, що пробація — це система наглядових та соціально-виховних заходів, що застосовуються за рішенням суду та відповідно до закону до засуджених, виконання певних видів кримінальних покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, та забезпечення суду інформацією, що характеризує обвинуваченого. В ході бесіди були переглянуті цікаві відеоматеріали про кримінальну відповідальність неповнолітніх, про засуджених до кримінального покарання підлітків та перебування їх у місцях позбавлення волі.

Юристи роздали підлітками «долоньки допомоги», на яких молодь вказувала, як саме можна допомогти жертвам насилля. Наприкінці зустрічі студенти написали, які добрі справи можна робити один одному замість злих розіграшів і фізичного насилля. Всі присутні дійшли спільного висновку, що від булінгу не застрахована жодна людина, незалежно від віку і соціального статусу. Саме тому так важливо говорити про подібну проблему і спільними зусиллями шукати шляхи її вирішення.

13 грудня в рамках Всеукраїнського тижня права бібліотекою ДНЗ «ХВПКУ» була проведена зустріч з заступником начальника Тренінгового центру ГУНП в Херсонській області підполковником поліції Яременко А.О., який ознайомив студентів з поняттям і сутністю прав людини, основними методами їх захисту, наголосив, що права нерозривно пов’язані з обов’язками, і що треба робити такі вчинки, щоб не зашкодити собі, оточуючим та державі. Крім того, звернув увагу молоді на речовий етикет та нагальну проблему молоді — булінг. У ході демонстрації відеоролика зав’язалася жвава дискусія щодо того, які механізми впливу існують до агресивно налаштованої людини, адже не маючи достатнього життєвого досвіду, підлітки іноді опиняються на межі і тоді врятувати людину від фатальної помилки може тільки знання законів. Тему зустрічі підтримала книжкова виставка «Вчимося бути громадянами».

Слава кухарям!!!
Попередній пост
Обласний семінар-практикум викладачів хімії ПТНЗ
Наступний пост