пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua

Нові умови отримання паспорту громадянина україни

1. Загальна інформація про паспорт громадянина України

Паспорт громадянина України (у формі ID-картки) — це основний документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Видається з 14 років. Особи, які не досягли 18 років, отримують паспорт строком дії 4 роки, старші за 18 років — строком дії 10 років.

Оформлення першого паспорту у формі ID-картки здійснює підрозділ ДМС за місцем реєстрації людини (за наявності апаратури для оформлення). У майбутньому подання документів буде можливим через центри надання адміністративних послуг (у разі наявності апаратури для оформлення) та окреме державне підприємство.

Паспорт громадянина України вперше видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети на його отримання. При обміні паспорта, новий видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети, а у терміновому порядку за 10 робочих днів.

За повторне оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін паспорту стягується адміністративний збір 279 гривень при оформленні за 20 робочіх днів. При першому оформленні паспорта громадянина України адміністративний збір не стягується. Місцеві громади мають право частково або повністю звільняти від сплати окремі категорії громадян.

До паспорта громадянина України вноситься така інформація:

  1. назва держави;
  2. назва документа;
  3. ім’я особи;
  4. стать;
  5. громадянство;
  6. дата народження;
  7. унікальний номер запису в Реєстрі;
  8. номер документа;
  9. дата закінчення строку дії документа;
  10. дата видачі документа;
  11. уповноважений суб’єкт, що видав документ (код);
  12. місце народження;
  13. відцифрований образ обличчя особи;
  14. відцифрований підпис особи;
  15. податковий номер. У разі наявності повідомлення про відмову проставляється слово «відмова»;
  16. за згодою особи можуть вноситись відбитки пальців рук.

2. Як оформити паспорт громадянина України по досягненню 14-річного віку

Подати заявку на отримання паспорта можна на порталі iGov.org.ua. Для цього достатньо заповнити коротку форму, обрати зручний час відвідання органу ДМС та у обраний час принести всі необхідні документи. Перелік буде надісланий у листі електронною поштою.

Документи для оформлення паспорту:

  • довідка про реєстрацію місця проживання (довідка з органу реєстрації якщо її у Вас немає, Ви можете оформити цю довідку через iGov (працює не для всіх регіонів);
  • свідоцтво про народження (оригінал та копія) та довідки про належність до громадянства України (якщо один із батьків іноземець);
  • оригінал та копія ІПН (за наявності);
  • оригінали та копії паспортів обох батьків;

За відсутності батька або матері до підрозділу подається оригінал та копія одного з таких документів:

  • свідоцтво про смерть одного з батьків;
  • рішення суду про позбавлення батьківських прав одного з батьків;
  • рішення суду про визнання одного з батьків безвісно відсутнім;
  • витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.

Для оформлення паспорту у вигляді книжечки (якщо у підрозділі відсутня апаратура з видачі ID-карток) необхідно додатково надати дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см.

У випадках обміну паспорту, його переоформлення (у тому числі замість втраченого чи викраденого) або вклеюванні фотокарток звернення подається до підрозділу ДМС за місцем реєстрації. Якщо людина раніше мала паспорт у формі ID-картки, вона може звертатись до будь-якого підрозділу ДМС, який має доступ до ЄДДР. Строк звернення складає 1 місяць з моменту втрати дії попереднього документу, після закінчення цього терміну на громадянина буде складено адмінпротокол за статтею 197 КУпАП (перший випадок — попередження, другий протягом року штраф від 17 до 51 грн.)

3. Як обміняти паспорт у разі зміни прізвища, імені або по батькові

Подати заявку на обмін паспорта можна на порталі iGov.org.ua: заповнити коротку форму, обрати зручний час відвідання органу ДМС та у назначений час прийти на зустріч зі всіма необхідними документами. Перелік буде надісланий у листі електронною поштою.

Документи для обміну паспорта:

  • довідка про реєстрацію місця проживання з органу реєстрації; якщо її у Вас немає, Ви можете оформити цю довідку через iGov (працює не для всіх регіонів)
  • оригінал та копію документу, на основі якого відбулася зміна (переміна) прізвища, ім’я або по батькові;
  • паспорт, що підлягає обміну;
  • оригінал та копію ІПН;
  • квитанцію про сплату з мокрою печаткою банку, де Ви зазначені, як платник;
  • якщо Ви перебуваєте або перебували у шлюбі, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про шлюб або розірвання шлюбу;
  • якщо Ви маєте дітей та бажаєте, щоб інформація про них була внесена до чіпу, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про народження дітей;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

Для оформлення паспорту у вигляді книжечки (якщо у підрозділі відсутня апаратура з видачі ID-карток) потрібно додатково надати дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см, при цьому не потрібно надавати довідку про реєстрацію місця проживання, оргинінал та копію ІПН, документи про шлюб (розірвання шлюбу) та про наявність дітей.

4. Як обміняти паспорт у разі непридатності для користування

Подати заявку на обмін паспорта, який став непридатним для користування, можна на порталі iGov.org.ua: заповнити коротку форму, обрати зручний час відвідання органу ДМС та у назначений час прийти на зустріч зі всіма необхідними документами. Перелік буде надісланий у листі електронною поштою.

Документи для обміну паспорта:

  • довідка про реєстрацію місця проживання з органу реєстрації; якщо її у Вас немає, Ви можете оформити цю довідку через iGov (працює не для всіх регіонів)
  • паспорт, що підлягає обміну;
  • оригінал та копію ІПН;
  • квитанцію про сплату з мокрою печаткою банку, де Ви зазначені, як платник;
  • якщо Ви отримуєте ІD-картку не у тому підрозділі ДМС, в якому оформлювали попередній паспорт, та пошкоджена сторінка з фотокарткою, то Вам потрібно додатково принести фотокартку розміром 3,5×4,5 см (фотокартки, що подаються для оформлення паспорта, мають бути виконані з одного негатива, із зображенням обличчя виключно анфас, без головного убору, виготовленими на тонкому білому або кольоровому фотопапері без кутика; для громадян, які постійно носять окуляри, обов’язкове фотографування в окулярах)
  • якщо Ви перебуваєте або перебували у шлюбі, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про шлюб або розірвання шлюбу;
  • якщо Ви маєте дітей та бажаєте, щоб інформація про них була внесена до чіпу, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про народження дітей;
  • якщо Ви змінювали прізвище, ім’я або по батькові, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про зміну прізвища, ім’я або по батькові;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

Для оформлення паспорту у вигляді книжечки (якщо у підрозділі відсутня апаратура з видачі ID-карток) потрібно додатково надати дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см, при цьому не потрібно надавати довідку про реєстрацію місця проживання, оргинінал та копію ІПН, документи про шлюб (розірвання шлюбу) та про наявність дітей.

5. Як оформити паспорт замість втраченого чи викраденого

Подати заявку на отримання замість утраченого або викраденого можна на порталі iGov.org.ua: заповнити коротку форму, обрати зручний час відвідання органу ДМС та у назначений час прийти на зустріч зі всіма необхідними документами. Перелік буде надісланий у листі електронною поштою.

Документи для обміну паспорта:

  • довідка про реєстрацію місця проживання з органу реєстрації; якщо її у Вас немає, Ви можете оформити цю довідку через iGov (працює не для всіх регіонів)
  • оригінал та копію ІПН;
  • квитанцію про сплату з мокрою печаткою банку, де Ви зазначені, як платник;
  • якщо Ви отримуєте ІD-картку не у тому підрозділі ДМС, в якому оформлювали попередній паспорт, та пошкоджена сторінка з фотокарткою, то Вам потрібно додатково принести фотокартку розміром 3,5×4,5 см (фотокартки, що подаються для оформлення паспорта, мають бути виконані з одного негатива, із зображенням обличчя виключно анфас, без головного убору, виготовленими на тонкому білому або кольоровому фотопапері без кутика; для громадян, які постійно носять окуляри, обов’язкове фотографування в окулярах)
  • якщо Ви перебуваєте або перебували у шлюбі, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про шлюб або розірвання шлюбу;
  • якщо Ви маєте дітей та бажаєте, щоб інформація про них була внесена до чіпу, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про народження дітей;
  • якщо Ви змінювали прізвище, ім’я або по батькові, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про зміну прізвища, ім’я або по батькові;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

Для оформлення паспорту у вигляді книжечки (якщо у підрозділі відсутня апаратура з видачі ID-карток) потрібно додатково надати дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см, при цьому не потрібно надавати довідку про реєстрацію місця проживання, оргинінал та копію ІПН, документи про шлюб (розірвання шлюбу) та про наявність дітей.

6. Як оформити паспорт після повернення в Україну з ПМП за кордоном

Громадяни України, які постійно проживали за кордоном і повернулися на проживання в Україну, отримують паспорти в тому територіальному підрозділі, де оформлятимуть реєстрацію місця проживання.

Підставою для оформлення внутрішнього паспорта є паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою «Знятий з консульського обліку», внесеною закордонною дипломатичною установою України.

Працівник територіального органу анулює відмітку про взяття на консульський облік у паспорті громадянина України для виїзду за кордон і надсилає до МЗС України повідомлення про реєстрацію місця проживання особи в Україні.

У графі восьмій заяви зазначаються реквізити паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а в графі «Службові відмітки» — дата й країна прибуття.

Паспорт видається протягом місяця за місцем постійного проживання громадянина.

Особа, яка повернулася на проживання в Україну без зняття з консульського обліку, подає до територіального органу заяву про повернення на проживання в Україну, зазначивши адресу майбутньої реєстрації свого місця проживання в Україні.

Для отримання паспорта особа подає:

  • заяву за формою, встановленою Міністерством внутрішніх справ України;
  • свідоцтво про народження;
  • дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см;
  • в деяких випадках — документи, які підтверджують громадянство України (у разі повернення в Україну ним є паспорт громадянина України для виїзду за кордон або проїзний документ дитини).

За отримання паспорта сплачується адміністративний сбір або державне мито (при оформленні паспорту у вигляді книжечки).

7. Як оформити паспорт після набуття громадянства України

Іноземці та особи без громадянства, які набули громадянства України, отримують паспорти на підставі довідки про реєстрацію громадянином України, виданої територіальним органом Державної міграційної служби.

У графі восьмій заяви зазначаються реквізити довідки, а в графі «Службові відмітки» — номер і дата рішення про набуття особою громадянства України та країна попереднього громадянства.

Для отримання паспорта особа подає:

  • заява про видачу паспорта;
  • свідоцтво про народження;
  • дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см (фотокартки, що подаються для оформлення паспорта, мають бути виконані з одного негатива, із зображенням обличчя виключно анфас, без головного убору, виготовленими на тонкому білому або кольоровому фотопапері без кутика; для громадян, які постійно носять окуляри, обов’язковим є фотографування в окулярах).

Отримання ID-картки замість вклеювання фотокарток при досягненні особою віку 25 або 45 років:

Подати заявку на отримання паспорта вклеювання фотокарток при досягненні особою віку 25 або 45 років можна на порталі iGov.org.ua: заповнити коротку форму, обрати зручний час відвідання органу ДМС та у назначений час прийти на зустріч зі всіма необхідними документами. Перелік буде надісланий у листі електронною поштою.

Документи для отримання ID-картки:

  • довідка про реєстрацію місця проживання з органу реєстрації; якщо її у Вас немає, Ви можете оформити цю довідку через iGov (працює не для всіх регіонів)
  • оригінал та копію ІПН;
  • квитанцію про сплату з мокрою печаткою банку, де Ви зазначені, як платник;
  • якщо Ви отримуєте ІD-картку не у тому підрозділі ДМС, в якому оформлювали попередній паспорт, та пошкоджена сторінка з фотокарткою, то Вам потрібно додатково принести фотокартку розміром 3,5×4,5 см (фотокартки, що подаються для оформлення паспорта, мають бути виконані з одного негатива, із зображенням обличчя виключно анфас, без головного убору, виготовленими на тонкому білому або кольоровому фотопапері без кутика; для громадян, які постійно носять окуляри, обов’язкове фотографування в окулярах)
  • якщо Ви перебуваєте або перебували у шлюбі, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про шлюб або розірвання шлюбу;
  • якщо Ви маєте дітей та бажаєте, щоб інформація про них була внесена до чіпу, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про народження дітей;
  • якщо Ви змінювали прізвище, ім’я або по батькові, то Вам потрібно додатково принести оригінал та копію документів про зміну прізвища, ім’я або по батькові;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

Зверніть увагу! Отримання ID-картки замість вклеювання фотокарток не є обов’язковим. Якщо Ви бажаєте, то можете просто принести дві фотокартки розміром 3,5×4,5 см для вклеювання, та далі користуватись паспортом у формі книжечки.

Посилання на законодавство:

  1. ЗУ від 20.11.2012 № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»;
  2. Постанова КМУ від 25.03.2015 № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України»;
  3. Постанова КМУ від 26 листопада 2014 р. № 669 «Про затвердження Порядку отримання, вилучення з Єдиного державного демографічного реєстру та знищення відцифрованих відбитків пальців рук особи»;
  4. Постанова ВР України Про затвердження положень про паспорт громадянина України та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон
  5. МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Наказ від 13.04.2012 № 320 Про затвердження Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України

Кодекс України про адміністративні правопорушення КУпАПП

Стаття 197. Проживання без паспорта громадянина України або без реєстрації місця проживання

Проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання -тягнуть за собою попередження.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, — тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

«Як поводитися в місцях великого скупчення людей»
Попередній пост
День без конфлікту
Наступний пост