пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua
PSYKHOLOHIYA SYMPATIY

ПСИХОЛОГІЯ СИМПАТІЙ

До кожної людини, з якою ми зустрічаємося в житті, у нас виникає відповідне емоційне ставлення. Безумовно, що і в цих людей до нас теж виникає певне ставлення. Позитивне ставлення ми називаємо симпатією, а негативне—антипатією. Безумовно, що приємнішою для нас є симпатія, і ми прагнемо спілкуватися з тими людьми, кому симпатизуємо ми і хто симпатизує нам.

Що ж справляє найбільше враження на людину при знайомстві?

З’ясувалося, перше, що впадає в око іншій людині, — це зачіска, яка може цілком змінити обличчя. Наприклад, якщо жінка довгий час користується перукою, а потім з’являється без неї — її важко впізнати. Та й екстравагантна мода, особливо серед молоді, розпочинається із зачіски. Це різко виокремлює їх на тлі інших людей. Тому якщо ви хочете, щоб на вас звернули увагу серед безліч інших людей, —змініть зачіску, а ще завжди стежте за своєю зачіскою, щоб справляти гарне враження.

Після зачіски ми звертаємо увагу на очі людини, які, як відомо, — дзеркало душі. Очі можуть бути добрими, холодними, сяючими, хитрими, злими, лагідними тощо. Вони ніби налаштовують іншу людину на певний лад: довірливий, напружений, агресивний. Стежте затим, які почуття випромінюють ваші очі.

Безумовно, нас дуже приваблює усмішка людини, особливо, якщо вона лагідна і привітна, а не зла і напружена. Ось і Дейл Карнегі радить: якщо хочете сподобатися людині —усміхайтеся, учіться усміхатися, робіть спеціальні вправи перед дзеркалом.

Взагалі вираз обличчя формується мімікою, яка в одних людей дуже динамічна, різноманітна, а в інших людей—бідна, від чого створюється враження понурості, непривітності. Звертайте увагу на динамічність власної міміки, не бійтеся виражати обличчям свої найкращі почуття.

У кожної людини є також певна манера поведінки, жести, хода, рухи тіла. Цікаво, що коли люди довго не бачать одне одного (наприклад, учні зустрічаються через 20 років після закінчення школи), вони впізнають одне одного частіше не за обличчям, яке може дуже змінитись, а за окремими жестами і манерами рухів. Один якось особливо знизував плечима, інший розмахував руками, третій посмикував головою. Намагайтеся позбавитися тих рухів, що можуть відвернути від вас людей.

Велике значення має й мова людини. Коли ми починаємо говорити, то в мові виділяються дві сторони: сам текст (слова) — те, що говорить людина, і підтекст—як говорить, з якою інтонацією. Те саме слово можна вимовити привітно й шанобливо, а можна — зло й сердито. Інтонація є могутнім виразним засобом, бо вона є завжди багатшою, повнішою і складнішою за сам текст. Для людей чутливих важливіше не те, що говорять, а те, як говорять. Дехто цього не розуміє і дивується: «Я ж не сказав ніяких образливих слів!» Але образити можна і без слів, не текстом, а підтекстом. Простежте за своїми інтонаціями і ви побачите, як одразу зміниться ставлення людей до вас.

Перше враження про характер людини зазвичай складається з манери її спілкування з оточуючими. Уміння поводитися в товаристві — це поєднання природності з повагою до людей.

Важливо навчитися слухати іншу людину, не перебиваючи під час розмови, і намагатися зрозуміти її. Будьте уважним до людей, це дуже цінна риса. Навчиться бути щирим й бачити хороше в інших людях.

Культурна й розвинута людина в кожному буде намагатися роздивитися хороше. Дуже важливо навчитися оцінювати позитивні риси людей і бути щедрим на похвалу.

Будьте тактовні. Поводьтеся невимушено і водночас намагайтеся уникати таких ситуацій, які можуть поставити іншу людину в незручне становище. Варто утримуватися від втручання в чужі справи, якщо про це не просять.

Давно відомо, що форма спілкування багато в чому визначає результат бесіди, як особистої, так і ділової. Саме тому будь- яку бесіду варто вести дружнім тоном, виявляти цікавість до співрозмовника та його проблем.

В очі й позаочі говоріть про інших тільки гарні, приємні слова. Це спонукатиме людей бути саме такими.

Розмовляючи з людиною, говоріть спокійно, неголосно, це надає словам вагомості. Якщо у вашій мові є слова-паразити, контролюйте себе.

Під час розмови не поплескуйте співрозмовника по плечу, не хапайте його за ґудзик і взагалі не доторкайтеся до нього.

Можна додати, що одяг людини теж впливає на її сприйняття, адже існує прислів’я «по одежі зустрічають, а по розуму проводжають». Але в «одежу», мабуть, входить усе зовнішнє враження від людини. Можна сказати лише, що одягом ми теж можемо виражати своє ставлення до людей — повагу чи неповагу.

Здавна відомо, що перше враження є найсильнішим. Воно надовго зберігається у свідомості людини. Тому легше одразу справити перше враження на людей, ніж потім його переробити. Можна сказати: подумаєш, велике діло, ну, не було настрою, коли перший раз зустрівся з людиною. Але будьте певні, що в інший раз ця людина вже не зрозуміє ваших веселощів, бо в неї вже склалося враження про вас як про людину понуру.

Тож, перш ніж зустрітися з людьми, подбайте про те, яке враження ви на них справите.

Урок мужності для майбутніх захисників України!
Попередній пост
Масляна по-херсонські
Наступний пост