пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua
pidtrymka dystsypliny v hrupi

Рекомендації викладачам, щодо підтримки дисципліни в групі

Дисципліна — це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між викладачами і дітьми.

Необхідно враховувати що дисципліну в групі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість групи, ставлення до навчання, предмета, викладача, дотримання єдиних вимог до учня всіма викладачами, які працюють у групі, загального порядку умов і традицій навчального закладу.

При роботі в групі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:

  1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
  2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
  3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у групі.
  4. Не допускайте перевтоми учнів.
  5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах — це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
  6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
  7.  Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету викладача.
  8.  Будьте привітними.
  9.  Не виявляйте антипатій до важких учнів, чекаючи від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
  10.  Не припускайте появи «любимчиків», це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
  11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
  12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
  13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.

Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в групі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до викладача, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Відкритий урок з предмету «Захист Вітчизни»
Попередній пост
20 Обласний конкурс майстрів художнього читання «Наша земля — Україна»
Наступний пост