Ефективно організована система методичної роботи дозволяє забезпечити безперервне підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та високу якість освітнього процесу.
Наше завдання: допомога педагогу у створенні індивідуальної творчої лабораторії, в якій би він міг вивчати та впроваджувати у власну педагогічну практику досягнення передового педагогічного досвіду, проводити власні експериментальні дослідження, на основі яких вибудовувати індивідуальний творчий стиль, що дозволяло б йому бути на висоті поставлених перед ним освітніх завдань.
Методична робота в училищі організована і проводиться на основі «Положення про методичну роботу в закладах професійної професійно-технічної) освіти», спрямована на підвищення ефективності освітнього процесу, удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та впровадження передового педагогічного досвіду у навчальний процес.
Основними принципи методичної роботи є:
- демократизація та гуманізація освітнього процесу;
- цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей закладу професійної професійно-технічної) освіти та напрямків його діяльності;
- організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;
- системність та систематичність;
- науковість;
- оперативність та мобільність;
- прогностичність та випереджувальний характер;
- оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
- пріоритет знань та моральних цінностей.
Основними завданнями методичної роботи є:
- організаційно-методичне забезпечення програм розвитку закладу професійної професійно-технічної) освіти;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступеневого характеру професійної освіти;
- розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, інформування про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого досвідів;
- організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій тощо;
- створення комплексно-методичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
- забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
- підготовка до атестації педагогічних працівників.
Методична робота спонукає педагогів до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню колективу педагогічними ідеями та знахідками, допомагає молодим викладачам переймати майстерність у більш досвідчених колег.
Єдина науково-методична проблема, над якою працює колектив ДНЗ «Херсонське вище професійне комерційне училище» — «Формування ключових та професійних компетентностей учнів з метою розвитку конкурентоспроможної особистості — майбутнього фахівця торгівлі та ресторанного бізнесу».
Прогнозований результат:
- Готовність педагога до дослідницької діяльності, його бажання вдосконалювати свою майстерність на основі інноваційної діяльності, оволодіння вміннями теоретично обґрунтувати свої дослідження та розробити до них методичне забезпечення.
- Модель випускника як творчої, життєстійкої та життєздатної особистості з прогнозованими рисами характеру, необхідними для життєвого та професійного зростання.
- Стабільна якість освіти та просування кожного учня особистою траєкторією розвитку.
Терміни реалізації головної методичної проблеми
2018-2019 н.р.
2019-2020 н.р.
2020-2021 н.р.
2021-2022 н.р.
2022-2023 н.р.
Після визначення єдиної методичної проблеми, шляхів її реалізації, плану, основних напрямків методичної роботи, перед методичною радою училища постали наступні задачі:
- Створити умови для неперервного вдосконалення фахової компетентності педагогів та набуття ними вмінь і навичок рефлексивної діяльності.
- Надати реальну допомогу викладачам і майстрам виробничого навчання щодо розвитку їхньої майстерності шляхом упровадження в професійну діяльність інноваційних методик та технологій.
- Провести низку методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів і виявлення перспективного педагогічного досвіду з питань впровадження інноваційних технологій.
- Сприяти розвитку педагогічної техніки, навичок організації науково-дослідницької роботи.
- Здійснювати моніторинг творчого зростання педагогів та результатів освітньої діяльності.
- Здійснювати тісний взаємозв’язок методичної роботи з дослідно-експериментальною, проектною діяльністю.
- Сприяти розвитку комунікативних стосунків між суб’єктами освітнього процесу.
Мета діяльності методичних комісій викладачів та майстрів виробничого навчання і творчих груп полягає в удосконаленні педагогічної майстерності та передбачає впровадження в освітній процес:
- інтерактивних форм та методів роботи;
- технології проєктування предметного навчання та виховної роботи;
- технології дистанційного навчання;
- інноваційні виробничі технології;
Мета діяльності адміністрації училища полягала в управлінській взаємодії, демократизації стосунків та сприянні самореалізації особистості педагога та учня, їх творчому зростанні.
Завдання адміністрації училища, методистів:
- Широке залучення педагогів до аналізу професійної діяльності педагогічного колективу.
- Дотримання принципу гласності на педагогічних радах та інших методичних заходах.
- Делегування окремих функцій управління методичній раді, методичним комісіям.
- Забезпечення обізнаності педагогів зі своїми функціональними обов’язками.
Основні форми науково-методичної роботи
індивідуальні
- наставництво
- консультування
- стажування
- самоосвіта
групові
- методичні комісії
- творчі групи
- школи передового педагогічного досвіду
- школа педмайстерності
- практикуми
масові
- цільові семінари
- семінари-практикуми
- педагогічні читання
- науково-практичні конференції
- психолого-педагогічні семінари
- методичні наради