пр. Сенявина 26, Херсон  (0552) 33 80 35  015hvpku@i.ua
MIZHNARODNYY_DENʹ_BOROTʹBY_Z NASYLʹSTVOM

4 ЛИСТОПАДА — МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З НАСИЛЬСТВОМ І БУЛІНГОМ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

В перший четвер листопада відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у закладах освіти. Про це нагадав у своєму Телеграм-каналі Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

«З 2020 року, за рішенням ЮНЕСКО, у перший четвер листопада відзначається Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом у школі.Це важливе нагадування для всього світу про те, що будь-яка форма насильства, пов’язаного зі школою, порушує право на освіту, здоров’я та добробут учнів. Звіт ЮНЕСКО у 2019 році засвідчив, що з проявом булінгу зустрічається майже кожна третя дитина, а кожен 10-ий учень стає жертвою кібер-залякування«,— зазначив Сергій Шкарлет.

Тема цього року — «Боротьба із залякуванням в інтернеті та іншими формами онлайн-насильства за участю дітей».

Пандемія COVID-19 спричинила великі зміни у житті та освіті дітей, що перейшла на онлайн. Важливо усвідомити проблему онлайн-насильства та кіберзалякування, їх наслідків і необхідності покласти їм кінець. Онлайн-насильство не обмежується шкільними приміщеннями, проте система освіти відіграє важливу роль у вирішенні проблем онлайн-безпеки та використання технологій.

Заходи, направлені на протидію булінгу:

• створення сімейного середовища, що забезпечує дітям безпеку, стабільність і турботу; надання спеціалізованої допомоги та підтримки тим сім’ям, де можливі прояви насильства;

• перетворення небезпечного середовища шляхом фізичних змін;

• ослаблення факторів ризику в громадському просторі для зниження загрози насильства;

• боротьба з гендерною нерівністю в близькому оточенні;

• зміна культурних традицій і норм поведінки, що підтримують застосування насильства;

• прийняття необхідних заходів для того, щоб чинне законодавство забороняло всі форми насильства щодо дітей та обмежувало доступ молоді до небезпечних об’єктів;

• забезпечення доступності та високої якості послуг, необхідних дітям, постраждалим від насильства;

• ліквідація культурної, соціальної та економічної нерівності, що сприяє проявам насильства; усунення розриву в рівні добробуту та надання рівного доступу до товарів, послуг і можливостей;

• координація діяльності різних секторів, що займаються профілактикою насильства щодо дітей і прийняттям заходів реагування.

Суспільство має протистояти явищам залякування та цькування дітей в закладах освіти. Лише спільні зусилля батьків, вчителів, правоохоронців можуть захисти молодь від травмування. Батькам слід якомога частіше говорити зі своїми дітьми, бути для них завжди надійним друзями та плечем підтримки. Дорослим варто запитувати чи комфортно дитина почуває себе внавчальному закладі, групі, чи з усіма однолітками вона знаходить спільну мову, чи не траплялися випадки, коли її ображали чи принижували.

«Не цурайтесь, люди, мови, не цурайтесь роду…»
Попередній пост
Ресурсні активності
Наступний пост